Tuesday, September 8, 2009

Lucky to be in love......

hohoho..yer, saya faham...tajuk yang agak jiwang.... tapi itu laa hakikatnya sekarang.
Saya berasa amat bertuah kerana akhirnya saya telah menemui "my better half"....

Entri kali ini adalah sekadar ingin mengingatkan diri saya, bahawa saya adalah di kalangan orang-orang yang beruntung....Saya beruntung kerana:

1) Saya dilahirkan dan dibesarkan dalam keluarga yang sempurna... ada ayah, emak, adik beradik etc... tak pernah tak cukup makan ke, tak cukup pakai ke, atau mengalami kesusahan yang terlampau kott..

2) Saya dilahirkan cukup sifat...tak ada cacat cela (jika dinilai dari segi fizikal), perkembangan IQ pun di tahap normal...Di sebabkan itu, alhamdulillah saya telah berjaya menyempurnakan pengajian saya hingga ke tahap Sarjana... (sungguh tak terjangkau dek akal pada mulanya....)

3) Saya telah berkahwin dengan en. awak tanpa menghadapi halangan daripada mana-mana pihak..dan alhamdulillah, setakat ini tiada masalah yang timbul berkaitan keluarga...dan keluarga mertua juga adalah amat best, "warmth" dan byk buat lawak.... pasal en.awak ni plak, thank god he has been very helpful and supportive from the beginning....di kala keadaan yang mcm nih (dimana saya adalh amat flat dan cepat penat dan lain2...) en. awak byk tlg menguruskan kerja2 rumah.. dia tlg gosokkan baju, jemurkan baju, kemas2...even tolong masak sekali...the least i can do is tlg beli bende2 utk dia buka posa ( sebab saye tak pose ) ....bile pk2 sian jgk kat die, tp nk buat cemana....

4) Saya mempunyai pekerjaan yang tetap dan sumber mata pencarian yang halal....

5) Despite of my irregular menstrual cycle, i manage to get pregnant at the early stage of my marriage.


I've been longing to write about this, tapi setiap kali tu lah terasa, biar lah dulu...nnti2 lah! tetapi, selalu terngiang-ngiang di telinga saya perbualan telefon saya bersama Cik Jeeps a.k.a G4.. Saya teringat beliau pernah berkata...

G4 : Peed, ko tak rase beruntung ke, peed???
Me: Nape plak ?
G4: Yelah, cube ko pikir balik.... tahun lepas, waktu macam nih (dah nk dekat pukul 4 ptg masa tu..), ko baru bangun tido (sewaktu saya buat master).... tahun nih, waktu macam nih.... (1) ko dah kawen, (2) ko dah ada kerja, (3) ko pregnant lagi ...
Me : a'ah laa pak... ye tak ye jugak... dah laa period aku pon tak btol kan??
G4: Haaa... Tu lah!!! Orang lain tu takde problem ape2 pun, tp takde rezeki nk dpt anak... Dah laa period tak betul...cyst lagi... so, ko beruntung...
Me : Ye lah pak...kire aku bernasib baik, kan....

At the moment, i was telling her about my newly found cyst-like image during my ultrasound scan ... So, that's how the conversation came about...

So now, the question is, Should i ask for more??

3 comments:

jeep said...

aha..btol tuuu..so sile bersyukur skrg dan sile la berdoa agar kwn2mu ini mengikuti jejak langkahmu secepat mungkin...

ahahaha...

take care peed!!!

intoxicated_lover said...

jipak dah me-miang2 nak kawen. hee....

miss nugget said...

ceda..tu bukan memiang2...tu, mengikut jejak langkah.... mengikut sunnah ape?? hik hik hik hik...