Monday, October 26, 2009

memoir: dulu dan sekarang........ selepas 12 tahun.... hahaha



entri ini adalah entri tribute utk en. awak saye...hahaha...dulu dan sekarang...

alkisah, semalam (ahad, 24/10/2009), saya menerima satu "Friend Request" dari Facebook, dari seseorang yang pernah menjadi ustazah saya sewaktu belajar di MRSM Muadzam Shah... dan kebetulan pula, ustazah tersebut merupakan guru homeroom kepada en. awak sewaktu di sana.. Kemudian, en. awak dan saya sama-sama membuka laman facebook ustazah tersebut untuk melihat gambar2 dan mengetahui perkembangan setelah lama tidak berjumpa dengan ustazah ini.... dalam byk2 gambar yang di letakkan ialah gambar homeroom ustazah ni pada thn 1997....di sebabkan gambar tersebut tidak terlalu signifikan dgn saya dan saya merupakan org yg sdg klik next...next..dan next.... maka, waktu utk melihat gambar tersebut tidak laa terlalu lama...akan tetapi, tiba2 kedengaran suara org yang sedang teruja melihat gambar tersebut dan suruh saya berpatah balik ke gambar tersebut.... setelah sampai ke gambar itu semula, en.awak dgn sgt excited dan teruja berkata... "eh, ni gambar saya nih...gambar saya!!!"
hihihi...saya pun perhati kan gambar tersebut lalu berkata... "ooo..ni kire nk tunjuk evidence yg awk penah kurus laa suatu ketika dulu..??" dgn bangganya die berkata, "mesti laaa..well~~"

so this is the picture... approximately 12 years ago...




and this is the latest one...taken during hari raya 2009



**************************************************************

Untuk pengetahuan umum, en.awak saya nih adalah seorang yang sangat laa liat utk diambil gambar..bab2 posing, camwhoring, atau apa2 yang sewaktu dgnnya...beliau adalah sangat tidak berminat dgn itu semua.... tetapi, beliau adalah tidak kisah sekiranya gambar tersebut diambil secara candid... oleh itu, kalau gambar candid, kebiasaannya beliau tak laa sedar dan tak la pandang camera...disebabkan beliau yang seorang nih tak suka bergambar, maka byk lah sejarah hidup beliau tak dapat di rakamkan utk tatapan cucu, cicit piut dan sebagainya.... tetapi kini, beliau bertungkus lumus melayari kembali gambar2 yang di "post" oleh rakan taulan dan sekiranya terdapat gambar dia , maka akan di save kan....supaya dapat mengenang kembali cerita2 lama...

kejadian seterusnya berlaku ketika kami sedang melayari fotopages seorang kenalan en. awak ketika menuntut di U of Minnesota. Mereka pernah pergi fishing trip ke salah satu tasik di sana(yang saya tak tau nama) dan kenalan ini banyak mengambil gambar sepanjang aktiviti memancing berlaku... en. awak saya hanya melihat thumbnail bagi gambar2 itu ,walaupun saya telah mencadangkan agar beliau tengok gambar tu satu demi satu dengan alasan " alaa....saye boleh kenal laaaa gambar saya..." (dengan eksyen nya dia berkata..).. tiba-tiba saya terlihat satu thumbnail yang mcm saya kenal orgnya, lps tu saya pon tunjuk laa dkt dia..

saya : ni awk jugak tak??
awak: tak lah... (dgn muka yg amat confident)
saya : iye...tak caye cube bukak...
(beliau pun bukak laa thumbnail tersebut....)
awak : ntah budak gemok mane ntah nih... ( lalu beliau pun terus save gambar tersebut)

dapat maksudnye??? hahhahahahaha.... saye tak cakap tauuuuuu!!!! this is the picture...


and these are some other pictures that have been saved yesterday...




sekian..terima kasih.....


No comments: